Mot mitt mål

Jag har nu jobbat en vecka på min nya skola Vittra Kungshagen som socialpedagog. Jag tillhör elevhälsoteamet på 8 personer, där vi är 2 socialpedagoger. Jag kommer i första hand jobba med högstadieelever, precis som är min önskan. Rektorn och jag tänker väldigt mycket lika kring hur man ska jobba på en skola, så den biten känns tryggt. Under tiden som jag sökt jobb, har jag alltid valt skola med omsorg, därför det tagit tid att hitta jobb samt att efterfrågan av socialpedagoger är liten. Nu har jag lång resväg, men hittat en vettig skola. Ska bli en spännande tid framöver. Kanske det äntligen börjar bli stabilt för mig.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

