Terapi

Under min uppväxt och tid har jag väldigt länge gått i terapi av något slag för att gå vidare och berarbeta det som hänt. De första åren, la vi vikten på att lämna allt bakom sig, intala sig om att det ej är mitt eget fel och la stor vikt på hur man uppfattas som person av andra. Att våga ta för sig mer, att bryta gamla mönster med att  gå själv osv.

Det sist nämnda har varit den del som varit svåras för mig att bli av med, att våga ta för sig, våga bryta de mönstrena att alltid vika av vid olika situationer. Som man förstår reagerar man såhär vid sin tidigare bakgrund, man är rädd att någon ska hata en igen, att bli sviken och att man ska ignorera en.

Under hela min tid har jag frågat folk om de vill göra något, får alltid svaret, har inte tid nu tyvärr eller vi kan ta det till helgen (men sen blir det aldrig av), tillsut har ma frågat så många gånger, så man tröttnar att fråga mer, man vet redan svaret, nej det går inte..Detta blir som en slags ond cirkel i sig själv, man slutar fråga och andra hör inte av sig. Jag fattar inte hur man kan ha så mycket för sig, att man inte ens har tid att träffa vänner, hur tänker/prioriterar man då?? Vänner trodde jag gick före det mesta här i livet, utan vänner faller allting.

VAD GLAD ÅT DE VÄNNER NI HAR, FINNS MÅNGA SOM INTE HAR EN ENDA. TA VARA PÅ DOM MER!!!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Terapi

  1. Oceandreams skriver:

    Du har så rätt!Man ska ta tillvara de vänner man har och uppskatta dem,inte ta dem för givet.Vad tråkigt att höra att du har haft det så tufft.Men kom ihåg,du är en unik,värdefull och speciell person,som duger precis som du är!Ta hand om dig!

  2. Thebrokenhearted skriver:

    Verkar vara snare en klassisk så kallad ”ursäkt” ..

Kommentera

